سلام هنوز کلمه وصل نشده رو یاه ست خبر ندارین کی وصل میشه حداقل ماه رمضان وصل میشد فیض میبردیم
پاسخ : علیکم السلام خواهر گرامی مونس ، تا جایی که اطلاع دارم هنوز شبکه جهانی کلمه بر ماهواره یاه ست وصل نشده و از استاد عزیزم آقای ملازاده که در شبکه جهانی توحید داره فعالیت میکنه شنیدم که گفت به محض اینکه مشکل مالی شبکه جهانی کلمه حل بشه دوباره شبکه جهانی کلمه بر ماهواره یاه ست نیز ان شاء الله فعالیتش را شروع میکنه و همان طور که میدانی ماه پر برکت رمضان ماه ویژه ای هست برای اجابت دعا ، پس خواهر گرامی مونس در این ماه مبارک رمضان به درگاه الله متعال دعا کن که مشکل مالی شبکه جهانی کلمه نیز حل بشه و فکر کنم در حال حاضر بر ماهواره هاتبرد شبکه جهانی کلمه هنوز فعالیتش را داره ادامه میده و من به دلیل اینکه دیش ماهواره ام از هاتبرد دچار مشکل فنی شده به خوبی خبر ندارم که در هاتبرد شبکه جهانی کلمه هنوز فعالیت داره یا نه و خواهر گرامی مونس به محض اینکه دوباره ان شاء الله اطلاعاتی جدید پیدا کردم در مورد فعالیت شبکه جهانی کلمه در وبلاگم به اشتراک میگذارم و شما خواهر گرامی مونس مثلا از طریق آدرس صفحه ی اینستاگرام شبکه جهانی کلمه نیز هر روزانه میتوانی پیگیری کنی چون بارها دیدم که در صفحه ی اینستاگرام شبکه جهانی کلمه نیز مسئولان شبکه اطلاع رسانی میکنند در مورد وضع شبکه و غیره و این آدرس اینستاگرام شبکه جهانی کلمه هست : https://www.instagram.com/kalemehtv/
سلام ممنونم از کامنت شما
پست های بسیار خوبی نوشتی ،
و اینکه دوست عزیز همیشه شعیه و سُنی با همدیگه بحث داشتن ،،، ولی مهم اینکه هر دو طرف بتونن به باور های هم احترام بذارن ، و کاش یه روز اینجور بشه ..
پاسخ : علیکم السلام برادر عزیز ، و ممنونم که به وبلاگم سر زدی و برادر عزیز میخوام به شما بگم وقتی آخوندهای ظالم شیعه به مقدسات ما اهل سنت احترام نمیگذارند و به الله متعال و به رسولش حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و به اهل بیت حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و به اصحاب حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و به همسران حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و کلاً به دین مبین اسلام توهین و لعن میکنند پس ما اهل سنت باید از عقیده های خود دفاع کنیم و فکر میکنم شما برادر عزیز یکی از نفرات مردم شیعه هستی و وقتی مثلاً برای خواندن نماز جماعت به مسجد میروی بعدش احتمالاً بعضی وقت ها پای حرفای آخوندهای ظالم مینشینی و آخوندهای ظالم شیعه بدعت های زیادی در دین مبین اسلام وارد کرده اند و به اهل بیت حضرت محمد صلی الله علیه وسلم نسبت میدهند و به الله متعال گناه کبیره ی شرک و .... را انجام میدهند و در بین ما اهل سنت نیز شنیده ام و دیده ام که کسانی هستند که کارهای شرک آمیز و بدعت انجام میدهند و در کل میخوام بگم بیاییم مسلمان واقعی باشیم
آیات قرآن :
قال الله تعالی : ( فَاذْکُرُوْنِیْ أَذْکُرْکُمْ ) ( سورة البقرة : 152 )
الله جل جلاله ارشاد می کند : پس یاد کنید مرا تا یاد کنم شما را . یعنی در دنیا و آخرت انعامات و احسانات من با شما خواهد ماند ( البقرة : 152 )
و قال الله تعالی : ( وَ اذْکُرِاسْمَ رَبِّکَ وَ تَبَتَّلْ إِلَیْهِ تَبْتِیلاً ) ( سورة المزمل : 8 )
ارشاد الله جل جلاله است : و یاد کن نام پروردگار خود را و از همه جهت گسسته شو متوجه شده به سوی او نوعی گسسته شدن . ( المزمل : 8 )
و قال الله تعالی : ( أَلَا بِذِکْرِ اللَهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ ) ( سورة الرعد : 28 )
ارشاد الله جل جلاله است : آگاه شوید به یاد خدا ، آرام می گیرند دلها . ( الرعد : 28 )
و قال الله تعالی : ( وَ لَذِکْرُ اللَهِ أَکْبَرُ ) ( سورة العنکبوت : 45 )
ارشاد الله جل جلاله است : هر آئینه یاد کردن خدا ، بزرگ تر است از همه ( العنکبوت : 45 )
و قال الله تعالی : ( الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَهَ قِیَٰمًا وَ قُعُودًا وَ عَلَیٰ جُنُوبِهِمْ ) ( سورة آل عمران : 191 )
ارشاد الله جل جلاله : آنانکه یاد می کند خدا را ایستاده و نشسته و پهلوی خویش و خفته . ( آل عمران : 191 )
و قال الله تعالی : ( فَاذْکُرُواْ اللَهَ کَذِکْرِکُمْ ءَابَآءَکُمْ أَؤ أَشَدَّ ذِکْرًا ) ( سورة البقرة : 200 )
ارشاد الله جل جلاله است : پس یاد کنید خدا را یعنی در منیٰ مانند یاد کردن شما پدرانِ خویش را بلکه زیاده تر یاد کردن ( البقرة : 200 )
و قال الله تعالی : ( وَ اذْکُر رَّبَّکَ فِی نَفْسِکَ تَضَرُّعًا وَ خِیفَةً وَ دُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَ الْاٰصَالِ وَ لَا تَکُن مِّنَ الْغٰفِلِینَ ) ( سورة الاعراف : 205 )
ارشاد الله جل جلاله است : و پروردگارت را با بامدادان و شامگاهان در دلت به زاری و ترس و بدون بانگ برداشتن ، یاد کن و از غافلان مباش . ( الاعراف : 205 )
و قال الله تعالی : ( وَ مَا تَکُونُ فِی شَاْنٍ وَ مَا تَتْلُواْ مِنْهُ مِن قُرْءَانٍ وَ لَا تَعْمَلُونَ مِنْ عَمَلٍ إِلَّا کُنَّا عَلَیْکُمْ شُهُودًا إِذْ تُفِیضُونَ فِیهِ ) ( سورة یونس : 61 )
ارشاد الله جل جلاله است : و نمی باشی در هیچ شغلی و نمی خوانی هیچ آیتی را از طرف خدا آمده و نمی کنید هیچ کاری مگر هستیم بر شما مطّلع چون در می آئید . ( یونس : 61 )
و قال الله تعالی : ( وَ تَوَکَّلْ عَلَی الْعَزِیزِ الَّرحِیمِ ( 217 ) الَّذِی یَرٰکَ حِینَ تَقُومُ ( 218 ) وَ تَقَلُّبَکَ فِی السَّٰجِدِینَ ( 219 ) إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ ( 220 ) ) ( سورة الشعراء : 217 تا 220 )
ارشاد الله جل جلاله است : و بر ( خداوند ) پیروزمند مهربان توکل کن . ( 217 ) آنکه می بیند تو را چون بر می خیزی یعنی وقت تهجّد ( 218 ) و می بیند گشتن تو در میان سجده کنند گان ( 219 ) چرا که او شنوای داناست ( 220 ) ) ( الشعراء : 217 تا 220 )
و قال الله تعالی : ( وَ هُوَ مَعَکُمْ أَیْنَ مَا کُنتُمْ ) ( سورة الحدید : 4 )
ارشاد الله جل جلاله است : و او با شماست هر جا که باشید ( الحدید : 4 )
و قال الله تعالی : ( وَ مَن یَعْشُ عَن ذِکْرِ الَّرحْمَٰنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطَٰنًا فَهُوَ لَهُ قَرِینٌ ) ( سورة الزّخُرف : 36 )
ارشاد الله جل جلاله است : هر که غافل شود از یاد خدا برگماریم برای او شیطانی پس آن شیطان همنشین او خواهد بود . ( الزّخُرف : 36 )
و قال الله تعالی : ( فَلَوْلَا أَنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُسَبِّحِينَ ﴿١٤٣﴾ لَلَبِثَ فِی بَطْنِهِ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ ﴿١٤٤﴾
) ( سورة الصافات : 143 و 144 )
ارشاد الله جل جلاله است : پس اگر ( یونس علیه السلام ) در شکم ماهی از تسبیح کنندگان نمی بود ( البته باقی می ماند در شکم ماهی تا روزیکه مردمان برانگیخته شوند ( یعنی در معده ماهی هضم می شد و تسبیح یونس علیه السلام ) در شکم ماهی لآ اِلٰه اِلَّا اَنْتَ سُبْحٰنَکَ اِنِّیْ کُنْتُ مِنَ الظّٰلِمِیْنَ ) ( الصافات 143 و 144 )
و قال الله تعالی : ( فَسُبْحَٰنَ اللَهِ حِینَ تُمْسُونَ وَ حِینَ تُصْبِحُونَ ) ( سورة الروم : 17 )
ارشاد الله جل جلاله است : پس به پاکی یاد کنید خدا را وقتی که شام می کنید و وقتیکه به صباح در می آئید . ( الروم : 17 )
و قال الله تعالی : ( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا ﴿٤١﴾ وَسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَأَصِیلًا ﴿٤٢﴾
) ( سورة الحزاب : 41 و 42 )
ارشاد الله جل جلاله است : ای مسلمانان یاد کنید خدا را یاد کردن بسیار . و به پاکی بخوانید او را صبح و شام . ( الاحزاب : 41 و 42 )
و قال الله تعالی : ( إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَلَيْهِ وَسَلِّمُواْ تَسْلِيمًا ﴿٥٦﴾
) ( سورة الاحزاب : 56 )
ارشاد الله جل جلاله است : هر آئینه خدا و فرشتگان او درود می فرستند بر پیغمبر ، ای مسلمانان : درود بفرستید بر وی و سلام گویید سلام گفتنی . ( الاحزاب : 56 )
و قال الله تعالی : ( وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ وَمَنْ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّهُ وَلَمْ يُصِرُّوا عَلَىٰ مَا فَعَلُوا وَهُمْ يَعْلَمُونَ ﴿١٣٥﴾ أُولَٰئِكَ جَزَاؤُهُمْ مَغْفِرَةٌ مِن رَبِّهِمْ وَجَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ وَنِعْمَ أَجْرُ الْعَامِلِينَ ﴿١٣٦﴾ ) ( سورة آل عمران : 135 و 136 )
ارشاد الله جل جلاله : و کسانی که چون کار ناشایستی کردند یا بر خویشتن ستم روا داشتند خدای را یاد کنند و برای گناهانشان آمرزش خواهند – و چه کسی جز خداوند گناهان را می آمرزد – و آنانکه آگاهانه در کارهای ( ناروایی ) که کرده اند پافشاری و پیگیری نکرده اند . ( 135 ) پاداش اینان آمرزش پروردگارشان و بوستانهایی است که از فرودست آن جویباران جاری است که جاودانه در آنند و پاداش نیکوکاران چه خوب است ( 136 )
و قال الله تعالی : ( وَ مَا کَانَ اللَهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ ) ( سورة الانفال : 33 )
ارشاد الله جل جلاله است : و هرگز نیست خدا عذاب دهنده ایشان و ایشان استغار می کنند ( الانفال : 33 )
و قال الله تعالی : (
ثُمَّ إِنَّ رَبَّكَ لِلَّذِينَ عَمِلُوا السُّوءَ بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابُوا مِنْ بَعْدِ ذَٰلِكَ وَأَصْلَحُواْ إِنَّ رَبَّكَ مِنْ بَعْدِهَا لَغَفُورٌ رَحِيمٌ ﴿١١٩﴾ ) ( سورة النحل : 119 )
ارشاد الله جل جلاله است : آنگاه پروردگارت در حق کسانی که از روی نادانی مرتکب کار ناشایستی شده اند ، و سپس توبه و درستکاری کرده اند ، ( بدان که ) پروردگارت پس از آن ، آمرزگار مهربان است . ( النحل : 119 )
و قال الله تعالی : ( لَوْلَا تسْتَغْفِرُونَ اللَهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ ) ( سورة النمل : 46 )
ارشاد الله جل جلاله است : چرا نه طلب آمرزش می کنید از خدا بُوَد که رحم کرده شود بر شما . ( النمل : 46 )
و قال الله تعالی : ( وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿٣١﴾ ) ( سورة النور : 31 )
ارشاد الله جل جلاله است : رجوع کنید به سوی خدا همه یک جا ای مسلمانان باشد که درستکار شوید . ( النور : 31 )
و قال الله تعالی : ( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ تُوبُواْ إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَصُوحًا ) ( سورة التحریم : 8 )
ارشاد الله جل جلاله است : ای مسلمانان ! رجوع کنید به سوی خدا ، رجوع خالص . ( التحریم : 8 )
احادیث نبویه :
1 : عَنْ اَبِیْ هُرَیْرَةَ رَضِیَ اللهُ عَنْهُ قَالَ : قَالَ النَّبِیُّ ( ص ) یَقُوْلَ اللهُ تَعَالٰی : اَنَا عِنْدَ ظَنِّ عَبْدِیْ بِیْ ، وَ اَنَا مَعَهُ اِذَا ذَکَرَنِیْ فَاِنْ ذَکَرَنِیْ فِیْ نَفْسِهِ ذَکَرْتُهُ فِیْ نَفْسِیْ ، وَ اِنْ ذَکَرَنِیْ فِیْ مَلَاٍ ذَکَرْتُهُ فِیْ مَلَاٍ خَیْرٍ مِنْهُمْ ، وَ اِنْ تَقَرِّبَ اِلَیِّ شِبْرًا تَقَرَّبْتُ اِلَیْهِ ذِرَاعًا ، وَ اِنْ تَقَرَّبَ اِلَیَّ ذِرَاعًا تَقَرَّبْتُ اِلَیْهِ بَاعًا ، وَ اِنْ اَتَانِیْ یَمشِیْ اَتیْتُهُ هَرْوَلَةً ( رواه البخاری )
حضرت ابوهریره رضی الله عنه می فرماید که رسول الله ( ص ) ارشاد می فرمایند که ارشاد الله جل جلاله است : من با بنده ی خود طبق گمانی که نسبت با من دارد معامله و رفتار می کنم و هر گاه مرا یاد کند من با او خواهم بود اگر او مرا در دل خود یاد می کند من نیز در دل خود او را یاد می کنم و اگر او مرا در جمعی ذکر می کند من نیز در جمعی بهتر از آن ، یعنی در جمع فرشتگان او را ذکر می کنم اگر بنده به قدر وجبی به سوی من متوجه شود من به اندازه ی یک دست به طرف او متوجه می شوم و اگر او به اندازه ی یک دست جلو آید من بقدر دو دست به او نزدیک می شوم و اگر او به سوی من آرام آرام بیاید من به سوی او دوان دوان می آیم ( بخاری )
آیات قرآن :
قال الله تعالی : ( حَٰفِظُواْ عَلَی الصَّلَوَٰاتِ والصَّلَوٰةِ الْوُسْطَیٰ وَ قُومُوْا لِلهِ قَنِٰتِینَ ) ( آیه ی 238 سورة البقرة )
ارشاد الله جل جلاله است : محافظت و پایبندی کنید بر همه نمازها و بر نماز میانه یعنی خصوصاً بر نماز عصر و بایستید برای خدا فرمانبردار شده ( البقرة : 238 )
و قال الله تعالی : ( وَ استَعِینُواْ بِالصَّبْرِ
وَالصَّلَاةِ ۚ
وَ إِنَّهَا لَکَبِیَرَةٌ إِلَّا عَلَی الْخٰشِعِیْنَ ) ( آیه ی 45 سورة البقرة )
ارشاد الله جل جلاله است : و مدد طلبید به صبر ، ( شکیبائی ) و نماز . هر آئینه نماز دشوار است مگر بر فروتنی کنندگان ( البقرة 45 )
توضیح : صبر این است که انسان خود را از خواهشات نفسانی باز دارد و اوامر و دستورات الله جل جلاله را بجا آورد بر مصائب صبر کردن نیز صبر است ( کشف الرحمن )
و قال الله تعالی : قَدْ افْلَحَ الْمؤْمِنُونَ ( 1 ) الَّذِینَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَٰشِعُونَ ( 2 ) ( آیه ی 2 و1 سورة المومنون )
ارشاد الله جل جلاله است : هر آئینه رستگار شدند مسلمانان آنانکه ایشان در نماز خویش نیایش کنند گان اند . ( المومنون 2 و 1 )
احادیث نبویه :
1 : عَنْ عُثْمَانَ رَضِیَ اللهُ عَنْهُ قَالَ : سَمِعْتُ رَسُوْلَ الله ( ص ) یَقُوْلُ : مَا مِنِ امْرِیءٍ مُسْلِمٍ تَحْضُرُهُ صَلَاةٌ مَکْتُوْبَةٌ ، فَیُحْسِنُ وُضُوْءَ هَا وَ خُشُوْعَهَا وَ رُکُوْعَهَا ، إِلَّا کَانَتْ کَفَّارَةً لِمَا قَبْلَهَا مِنَ الذُّنُوْبِ مَا لَمْ یُؤْتِ کَبِیْرَهً ، وَ ذلِکَ الدَّهْرَ کُلَّهُ . ( رواه مسلم )
حضرت عثمان رضی الله عنه می فرماید شنیدم که رسول الله ( ص ) ارشاد فرمودند : هر مسلمانی که با رسیدن وقت نماز فرض ، وضو را به طور احسن انجام داده و نماز را با خشوع ادا کند ، رکوع آن را خوب انجام دهد پس تا زمانیکه گناه کبیره انجام ندهد این نماز کفاره ی گناهان گذشته ی او می شود . و این فضیلت نماز برای همیشه است . ( مسلم )
2 : عَنْ زَیْدِ بْنِ خَالِدٍ الْجُهَنِیِّ رَضِیَ اللهُ عَنْهُ أَنَّ الَّنبِیَّ ( ص ) قَالَ : مَنْ تَوَضَّأَ فَأَحْسَنَ وُضُوْءَ هُ ، ثُمَّ صَلَّی رَکْعَتَیْنِ لَا یَسْهُوْ فِیْهِمَا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ . ( رواه ابوداود )
حضرت زید بن خالد جُهنّی رضی الله عنه می فرماید که رسول الله ( ص ) ارشاد فرمودند : هر کس وضو را به طور احسن انجام داده و بعد دو رکعت نماز طوری بخواند که در آن چیزی را فراموش نکند یعنی فکر و حواسش کاملاً متوجه الله جل جلاله باشد ، تمام گناهان گذشته اش معاف می گردد ( ابو داود )
3 : عَنْ حُمْرَانَ مَوْلٰی عُثْمَانَ أَنَّ عُثْمَانَ بْنَ عَفَّانَ رَضِیَ اللهُ عَنْهُ دَعَا بِوَضُوْءٍ فَتَوَضَّأَ ، فَغَسَلَ کَفَّیْهِ ثَلاثَ مَرَّاتٍ ، ثُمَّ مَضْمضَ وَ اسْتَنْثَرَ ، ثُمَّ غَسَلَ وَجْهَهُ ثَلاثَ مَرَّاتٍ ، ثُمَّ غَسَلَ یَدَهُ الْیُمْنٰی إِلَی الْمِرْفَقِ ثَلاثَ مَرَّاتٍ ، ثُمَّ غَسَلَ یَدَهُ الْیُسرٰی مِثْلَ ذٰلِکَ ، ثُمَّ مَسَحَ بِرَأْسِهِ ، ثُمَّ غَسَلَ رِجْلَهُ الْیُمْنٰی إِلَی الْکَعْبَیْنِ ثَلاثَ مَرَّاتٍ ثُمَّ غَسَلَ الْیُسْرٰی مِثْلَ ذٰلِکَ . ثُمَّ قَالَ : رَأَیْتُ رَسُوْلَ اللهِ ( ص ) تَوَضَّأَ نَحْوَ وُضُوْئِیْ هٰذَا ، ثُمَّ قَامَ فَرَکَعَ رَکْعَتَیْنِ ، لَا یُحَدِّثُ فِیُهِمَا نَفسَهُ ، غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّم مِنْ ذَنْبِهِ . قَالَ ابْنُ شِهَابٍ : وَ کَانَ عُلَمَاؤُنَا یَقُوْلُونَ : هٰذا الْوُضُوْءُ أَسْبَعُ مَا یَتَوَ ضَّاُ بِهِ أَحَدٌ لِلصَّلَاةِ . ( رواه مسلم )
حضرت حُمران غلام آزاد شده حضرت عثمان رضی الله عنه می فرماید : حضرت عثمان رضی الله عنه آب وضو طلب نمودند و مشغول وضو گرفتن شدند . هر دو دست را تا مچ ، سه بار شستند ، بعد آب در دهان نمودند ، آب در بینی نمودند ، و بعد سه بار صورت را شستند و بعد از آن سه بار دست راست را تا آرنج و سه بار دست چپ را تا آرنج شستند ، و بعد سر را مسح کردند و سه بار پای راست را و سه بار پای چپ را تا شتالنگ شستند ، پس فرمودند : من همان گونه وضو کردم که رسول الله ( ص ) را دیده ام که وضو نمودند . بعد از وضو رسول الله ( ص ) ارشاد فرمودند : هر کس اینطور که من وضو کرده ام ، وضو کند و بعد دو رکعت نماز چنان بخواند که در دلش هیچ گونه فکر و خیالی را نیاورد ، گناهان گذشته اش همه بخشیده می شود . حضرت ابن شهاب می فرمایند : علمای ما می گویند برای نماز این کاملترین وضو است . ( مسلم )
4 : عَنْ عَمَّارِ بْنِ یَاسِرٍ رَضِیَ اللهُ عَنْهُمَا قَالَ : سَمِمْعتُ رَسُوْلَ الله ( ص ) یَقُوْلُ : إِنَّ الرَّجُلَ لَیَنْصَرِفُ وَ مَا کُتِبَ لَهُ إِلَّا عُشْرُ صَلَاتِهِ تُسْعُهَا ثُمُنُهَا سُبْعُهَا سُدُسُهَا خُمُسُهَا رُبُعُهَا ثُلُثُهَا نِصْفُهَا . ( رواه ابوداود )
حضرت عمّار بن یاسر رضی الله عنهما می فرماید شنیدم که رسول الله ( ص ) ارشاد فرمودند : انسان نماز را به پایان می رساند ، و برایش فقط یک دهم ثواب نوشته می شود . و برای بعضی یک نهم ، و برای بعضی یک هشتم ، یک هفتم ، یک ششم ، یک پنجم ، یک چهارم ، یک سوم ، و نصف ثواب نوشته می شود ( ابوداود )
توضیح : منظور این است که هر چقدر ظاهر و باطن نماز مطالبق سنت باشد ، همان اندازه اجر و ثواب می رسد ( بذل المجهود )
( آیات قرآنیه که در مورد خشوع و خضوع در مورد نماز خواندن ، که در بالا نوشتم فکر میکنم بیشتر باشد ، حالا انشاالله جستجو میکنم اگر آیاتی بیشتری در مورد خشوع و خضوع در نماز خواندن بود ، به این پست اضافه میکنم ، و من یک کارشناس دینی نیستم ولی دوست دارم یک قدمی را در راه دین الله جل جلاله بردارم . و این سه تا آیه و این چهار تا حدیث در مورد خشوع و خضوع را از روی یکی از کتاب های اهل سنت نوشتم . )
( البته احادیث پیامبر در مورد خشوع و خضوع در نماز خواندن ، زیاد هست ، من خودم چهار تا را انتخاب کردم و نوشتم و از روی یکی از کتاب های اهل سنت نوشتم ) ( و اسم کتاب : الاحادیث المنتخبه هست )