سلام هنوز کلمه وصل نشده رو یاه ست خبر ندارین کی وصل میشه حداقل ماه رمضان وصل میشد فیض میبردیم
پاسخ : علیکم السلام خواهر گرامی مونس ، تا جایی که اطلاع دارم هنوز شبکه جهانی کلمه بر ماهواره یاه ست وصل نشده و از استاد عزیزم آقای ملازاده که در شبکه جهانی توحید داره فعالیت میکنه شنیدم که گفت به محض اینکه مشکل مالی شبکه جهانی کلمه حل بشه دوباره شبکه جهانی کلمه بر ماهواره یاه ست نیز ان شاء الله فعالیتش را شروع میکنه و همان طور که میدانی ماه پر برکت رمضان ماه ویژه ای هست برای اجابت دعا ، پس خواهر گرامی مونس در این ماه مبارک رمضان به درگاه الله متعال دعا کن که مشکل مالی شبکه جهانی کلمه نیز حل بشه و فکر کنم در حال حاضر بر ماهواره هاتبرد شبکه جهانی کلمه هنوز فعالیتش را داره ادامه میده و من به دلیل اینکه دیش ماهواره ام از هاتبرد دچار مشکل فنی شده به خوبی خبر ندارم که در هاتبرد شبکه جهانی کلمه هنوز فعالیت داره یا نه و خواهر گرامی مونس به محض اینکه دوباره ان شاء الله اطلاعاتی جدید پیدا کردم در مورد فعالیت شبکه جهانی کلمه در وبلاگم به اشتراک میگذارم و شما خواهر گرامی مونس مثلا از طریق آدرس صفحه ی اینستاگرام شبکه جهانی کلمه نیز هر روزانه میتوانی پیگیری کنی چون بارها دیدم که در صفحه ی اینستاگرام شبکه جهانی کلمه نیز مسئولان شبکه اطلاع رسانی میکنند در مورد وضع شبکه و غیره و این آدرس اینستاگرام شبکه جهانی کلمه هست : https://www.instagram.com/kalemehtv/
سلام ممنونم از کامنت شما
پست های بسیار خوبی نوشتی ،
و اینکه دوست عزیز همیشه شعیه و سُنی با همدیگه بحث داشتن ،،، ولی مهم اینکه هر دو طرف بتونن به باور های هم احترام بذارن ، و کاش یه روز اینجور بشه ..
پاسخ : علیکم السلام برادر عزیز ، و ممنونم که به وبلاگم سر زدی و برادر عزیز میخوام به شما بگم وقتی آخوندهای ظالم شیعه به مقدسات ما اهل سنت احترام نمیگذارند و به الله متعال و به رسولش حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و به اهل بیت حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و به اصحاب حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و به همسران حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و کلاً به دین مبین اسلام توهین و لعن میکنند پس ما اهل سنت باید از عقیده های خود دفاع کنیم و فکر میکنم شما برادر عزیز یکی از نفرات مردم شیعه هستی و وقتی مثلاً برای خواندن نماز جماعت به مسجد میروی بعدش احتمالاً بعضی وقت ها پای حرفای آخوندهای ظالم مینشینی و آخوندهای ظالم شیعه بدعت های زیادی در دین مبین اسلام وارد کرده اند و به اهل بیت حضرت محمد صلی الله علیه وسلم نسبت میدهند و به الله متعال گناه کبیره ی شرک و .... را انجام میدهند و در بین ما اهل سنت نیز شنیده ام و دیده ام که کسانی هستند که کارهای شرک آمیز و بدعت انجام میدهند و در کل میخوام بگم بیاییم مسلمان واقعی باشیم
(( مطلب در مورد راه رسیدن به بهشت و نعمت های بهشتیان و عذاب های جهنمیان ))
آیا راه بهشت دشوار است ؟
الحمدلله ،
بهشت درجه بسیار بلندی است و صعود به بلندی ها به سعی و تلاش نیاز زیاد دارد . راه بهشت با مخالفت با هوای نفس تحقق مییابد و این به اراده آهنین و تصمیم قاطع نیاز دارد . در حدیثی از بخاری و مسلم از حضرت ابی هریره روایت شده که رسولالله صلی الله علیه وسلم فرمودند :
« حجبت النار بالشهوات، و حجبت الجنة بالمکاره » جامع الاصول : ( 10/521) شماره 8069 .
( دوزخ با لذایذ و شهوات و بهشت با نا ملایمات احاطه شده است ) .
در سنن نسائی ، ابو داود و ترمذی از ابی هریره روایت شده که رسولالله صلی الله علیه وسلم فرمودند : « اذْهَبْ فَانْظُرْ إِلَیْهَا فَذَهَبَ فَنَظَرَ إِلَیْهَا ثُمَّ جَاءَ فَقَالَ أَیْ رَبِّ وَعِزَّتِکَ لَا یَسْمَعُ بِهَا أَحَدٌ إِلَّا دَخَلَهَا ثُمَّ حَفَّهَا بِالْمَکَارِهِ ثُمَّ قَالَ یَا جِبْرِیلُ اذْهَبْ فَانْظُرْ إِلَیْهَا فَذَهَبَ فَنَظَرَ إِلَیْهَا ثُمَّ جَاءَ فَقَالَ أَیْ رَبِّ وَعِزَّتِکَ لَقَدْ خَشِیتُ أَنْ لَا یَدْخُلَهَا أَحَدٌ » جامع الاصول : ( 10/520) شماره 8068 .
( برو بهشت و آنچه را که در بهشت برای مؤمنان آماده کردهام ملاحظه کن . جبرئیل رفت و بهشت و تمامی امکانات آن را مشاهده کرد و سپس برگشت و گفت : پروردگارا ! سوگند به جلال و عظمتت ، هر کس درباره این نعمتها بشنود ، برای ورود آن خود را مهیا میکند و وارد آن میشود . پس خداوند دستور دارد که بهشت بوسیله ناملایمات احاطه شود و به جبرئیل امر کرد ، برو و ببین که برای بهشت و اهل بهشت چه آماده کردهام . جبرئیل رفت و برگشت و گفت : پروردگارا ! سوگند به جلال و عظمتت ، بیم آن دارم که کسی وارد بهشت نشود ) .
امام نووی در شرح مسلم پیرامون حدیث اول تفسیر و توضیحاتی به شرح زیر نوشته است : این تمثیل بسیار زیبا و نشانگر فصاحت و جامعیت کلام رسولالله صلی الله علیه وسلم است . معنی و مفهوم آن ، این است که انسان تا کارهای دشوار و ناملایم را انجام ندهد ، به بهشت نمیرسد و تا لذتها را فدا نکند از دوزخ نجات نمییابد . آری ، دوزخ و بهشت با شهوات و مکاره پوشانده شدهاند . هر کس از پردهها و موانع عبور کند به محبوب میرسد . برداشتن موانع راه بهشت یعنی روبرو شدن با مشکلات و برداشتن موانع دوزخ یعنی رسیدن به لذتها .
مکاره و مشکلات عبارتند از : کوشش در عبادت ، مواظبت بر آن ، صبر در برابر مشکلات راه عبادت ، فرو بردن خشم ، عفو و گذشت ، بردباری ، صدقه ، نیکی در حق کسی که نسبت به شما عمل بدی انجام داده است و صبر در برابر لذتها و امثال آن. شرح نووی بر مسلم : (17/165) .
و الله اعلم
و صلی الله وسلم علی محمد وعلی آله وأصحابه والتابعین لهم بإحسان إلی یوم الدین
منبع : کتاب "بهشت و دوزخ" ؛ دکتر عمر سلیمان اشقر .
IslamPP.Com
شدت عذابی که اهل دوزخ با آن روبرو میشوند تا چه حدی است ؟
الحمدلله ،
عذاب و شکنجه آتش بسیار سخت و بیمناک است ، آتش دوزخ دارای عذابی چنان سخت و وحشتناک است که انسان را آماده میسازد تا بخاطر نجات از آن بهترین دارایی و هستی خود را به عنوان فدیه تقدیم کند : « إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ وَمَاتُواْ وَهُمْ کُفَّارٌ فَلَن یُقْبَلَ مِنْ أَحَدِهِم مِّلْءُ الأرْضِ ذَهَبًا وَلَوِ افْتَدَی بِهِ أُوْلَئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ وَمَا لَهُم مِّن نَّاصِرِینَ » آل عمران : 91
( کسانی که کفر میورزند و با کفر از دنیا رخت برمیبندند ، اگر زمین پر از طلا باشد و ( بتوانند برای بازخرید خود ) آن را به عنوان فدیه بپردازند ، هرگز از هیچ کدام از آنان پذیرفته نخواهد شد . برای ایشان عذاب دردناکی است و یاوری ندارند ) .
و در جائی دیگر در این رابطه میفرماید : « إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ لَوْ أَنَّ لَهُم مَّا فِی الأَرْضِ جَمِیعًا وَمِثْلَهُ مَعَهُ لِیَفْتَدُواْ بِهِ مِنْ عَذَابِ یَوْمِ الْقِیَامَةِ مَا تُقُبِّلَ مِنْهُمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ » المائدة : 36
( بیگمان اگر همه آنچه در زمین است و همانند آن ، مال کافران باشد و ( یکایک آنان در آخرت ) آن را برای نجات خود از عذاب روز قیامت بپردازند و بخواهند خویشتن را بدان بازخرید کنند ، از ایشان پذیرفته نمیگردد ( و راهی برای نجاتشان وجود ندارد و) دارای عذاب دردناکی میباشند ) .
در صحیح مسلم از حضرت انس روایت شده که رسولالله صلی الله علیه وسلم فرمود : « یُؤْتَی بِأَنْعَمِ أَهْلِ الدُّنْیَا مِنْ أَهْلِ النَّارِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فَیُصْبَغُ فِی النَّارِ صَبْغَةً ثُمَّ یُقَالُ یَا ابْنَ آدَمَ هَلْ رَأَیْتَ خَیْرًا قَطُّ هَلْ مَرَّ بِکَ نَعِیمٌ قَطُّ فَیَقُولُ لَا وَاللَّهِ یَا رَب » . مشکاة المصابیح (3/102)
( آنچه اهل دوزخ در دنیا داشته اند روز قیامت مهیا میشود و سپس در آتش رنگ داده میشود . آنگاه سوال میشود : ای فرزند آدم ! آیا هرگز خیری را دیدهای ؟ آیا هرگز نعمتی نزد تو بوده است ؟ میگوید : پروردگارا ! سوگند به ذات تو هرگز ندیدهام ) .
این تنها چند لحظهی اندکی است که کفار با مشاهدهی آن تمامی لذاید و شادیهای دنیا را فراموش میکنند .
در بخاری و مسلم از انس بن مالک روایت شده که رسولالله صلی الله علیه وسلم فرمودند : « إِنَّ اللَّهَ یَقُولُ لِأَهْوَنِ أَهْلِ النَّارِ عَذَابًا لَوْ أَنَّ لَکَ مَا فِی الْأَرْضِ مِنْ شَیْءٍ کُنْتَ تَفْتَدِی بِهِ قَالَ نَعَمْ قَالَ فَقَدْ سَأَلْتُکَ مَا هُوَ أَهْوَنُ مِنْ هَذَا وَأَنْتَ فِی صُلْبِ آدَمَ أَنْ لَا تُشْرِکَ بِی فَأَبَیْتَ إِلَّا الشِّرْکَ » . بخاری ، کتاب الرقائق ، باب : صفة الجنة و النار، فتح الباری : ( 11/416) . مشکاة المصابیح : ( 3/102)
( خداوند روز قیامت خطاب به دوزخیانی که عذابشان نسبت به دیگران کمتر است ، میفرماید : آیا اگر از نعمتهای زمین چیزی می داشتی آن را برای نجات از عذاب دوزخ فدیه می دادی ؟ میگویند : حتماً. پروردگار میفرماید : کمتر از آن را از تو خواستم . در حالی که تو در صلب ( پشت و کمر) پدرت آدم بودی ، خواستم کسی را شریک من قرار ندهی ، اما تو برای من شریک قرار دادی ) .
شدت آتش و بیم آن ، انسان را آماده میسازد که تمام دوست و احبابش را بمنظور رهایی از عذاب دوزخ تقدیم کند : « یُبَصَّرُونَهُمْ یَوَدُّ الْمُجْرِمُ لَوْ یَفْتَدِی مِنْ عَذَابِ یَوْمِئِذٍ بِبَنِیهِ * وَصَاحِبَتِهِ وَأَخِیهِ * وَفَصِیلَتِهِ الَّتِی تُؤْویهِ * وَمَن فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا ثُمَّ یُنجِیهِ * کَلَّا إِنَّهَا لَظَی * نَزَّاعَةً لِّلشَّوَی » المعارج :11 – 16.
( شخص گناهکار آرزو میکند کاش میشد برای رهائی خود از عذاب آن روز ، پسران خود را فدا سازد. همچنین همسر و برادرش را . همچنین فامیل و قبیله و عشیرهای که او را در پناه خود میگرفتند. و حتّی تمام کسانی را که در روی زمین هستند (همگی را فدا کند) تا این که مایه نجاتش شود. هرگز! ( این تمنّاها و آرزوها بر آورده نمیگردد ، و هیچ فدیه و فدائی پذیرفته نمیشود ) . این ، آتش سوزان و سراپا شعله ( دوزخ ) است . پوست بدن را میکند و با خود میبرد ) . آری ، این عذاب بیمناک و پی در پی ، زندگی این بزهکاران را برای همیشه و بدون وقفه تلخ و ناراحت میسازد .
و الله اعلم
و صلی الله وسلم علی محمد وعلی آله وأصحابه والتابعین لهم بإحسان إلی یوم الدین
منبع : کتاب "بهشت و دوزخ" ؛ دکتر عمر سلیمان اشقر .
IslamPP.Com